Hoe krijg je een sixpack?

Bijna iedereen droomt er wel eens van. Namelijk het hebben van een six pack. Het is dan ook niet zo gek dat het trainen van de buikspieren één van de meest voorkomende fitnessdoelen is. Echter is dit zonder het hebben van het juiste plan nog lang zo makkelijk niet.

Een afgetrainde buik is voornamelijk afhankelijk van de combinatie van een goede training en de juiste voeding. Hoe dit precies zit zal in dit artikel verduidelijken. Er zijn namelijk een aantal specifieke buikspieroefening strategieën die je een veel sneller resultaat kunnen geven.

Het is belangrijk om te onthouden dat je er met alleen crunches er niet gaat komen! Buikspieroefeningen dragen bij aan de opbouw van je buikspieren, maar om ze zichtbaar te krijgen zul je eerst het vet op en rondom je buik weg moeten krijgen!

Sporten is alvast een goed begin. Toch gebeurt het vaak dat je ondanks alle inspanningen niet meteen een wasbord ziet verschijnen. Niet getreurd! Als je focust op de juiste spieren en op je voeding let, zal ook jij straks met je sixpack schitteren.

Weg met dat buikvet
Iedereen is in staat om een mooie sixpack bijeen te trainen. Maar een paar sit-ups per dag zullen daarvoor niet volstaan. Wie een wasbord wil, moet niet alleen spierversterkende oefeningen doen maar ook het overtollige vet rond de buik proberen kwijt te spelen. Want je mag je buikspieren nog zoveel trainen als je wil, zolang er een laag vet in de weg zit, zal je weinig resultaat zien. Integendeel: de combinatie van vet en buikspieren zal je buik nog meer naar voren duwen.

Sixpack trainen: een combinatie van krachttraining en cardio
Moet je de krachttraining dan helemaal achterwege laten? Nee, de meest efficiënte manier om een sixpack te trainen, is door krachttraining te combineren met cardio. Oefeningen op de loopband of op de hometrainer zullen ervoor zorgen dat je de nodige vetten verbrandt. Het voordeel van cardio is dat je rustig kan opbouwen en zo een effectief en langdurig resultaat bereikt.

Maar met cardio alleen zal je er niet komen. Krachttraining is noodzakelijk als je een uitgesproken sixpack wil krijgen. De traditionele buikspieroefeningen zoals de crunch, leg raises en twist met stok zullen je alvast een flink stuk op weg helpen. Opgelet: ga niet te overhaast te werk. Een sixpack trainen vraagt geduld. Gun je lichaam de nodige tijd om te recupereren!

Voeding: even belangrijk als beweging
Wie snel met een sixpack wil pronken, kan maar beter ook zijn voeding in het oog houden. De combinatie van sporten en een evenwichtig eetpatroon is het meest efficiënt en zal je motiveren om vol te houden. Vermijd suiker- en vetrijke voeding! Op die manier voorkom je dat de vetlaag rond je buik aandikt en zal je in de sportschool gerichter kunnen trainen.