Buikspieroefeningen voor thuis

06-01-2015 - Richard Beerders

Wil jij je buikspieren lekker trainen, maar heb je geen zin om daar speciaal voor naar de sportschool te gaan? Dan doe je het toch lekker thuis! Proteine-Eiwitten.nl heeft voor jou diverse buikspieren oefeningen waarmee je weer een strakke buik krijgt.

Buikspieren kun je uiteraard op meerdere manieren trainen, hieronder geven we een aantal oefeningen die je thuis kunt uitvoeren.

Traditionele Crunch

Ga op de grond liggen met je knieën gebogen. Leg je handen achter je hoofd. Zorg dat je onderrug op de grond blijft en probeer met je buikspieren je hoofd op te tillen richting je knieën.

Pulse Up

Ga op de grond liggen, benen helemaal gestrekt. Vervolgens leg je je armen naast je heupen, waarna je je benen gestrekt omhoog tilt in een hoek van 90 graden. Je houden blijven op de grond.

Reverse Crunch

Deze oefening heeft veel weg van de "Traditionele Crunch", het enige grote verschil is dat je hier zijwaarts gaat waardoor je je zijbuikspieren traint.

Superman

Ga op met je knieën en handen op de grond staan, steek je hand omhoog. Vervolgens steek je je andere kant van je voet (dus diagonaal) omhoog. Deze positie hou je een aantal seconden vast tot dat je het begint te voelen.

Prone Cobra

Ga op je buik liggen en til je armen en benen van de grond, hou dit een aantal seconden vast zodat je het gaat voelen.

 

Bekijk het onderstaande filmpje voor uitleg van bovenstaande oefeningen en andere oefeningen


Voor alle oefeningen geldt dat je zelf kunt en moet bepalen waarvoor jou de grens licht qua belasting. Wil je richting de "sixpack" dan kun je het vaker en/of meerdere keren uitvoeren. Te veel spierpijn? Dan kun je natuurlijk gebruik maken van proteine eiwitten shakes die wij hier in overvloed hebben.

Reageer op dit bericht