De belangrijkste borst oefeningen

26-01-2015 - Sanne van Taar

Push-Ups / Opdrukken

Opdrukken, iedereen weet wel wat het is en heeft het waarschijnlijk wel eens gedaan. Het is een oefening waarbij je enkel je eigen lichaamsgewicht bij hoeft te gebruiken. Je kunt het dus in principe overal uitvoren. Met deze oefening train je voornamelijk je borstspieren. Andere spieren die je ook meetraint zijn: schouders, triceps en buikspieren

Bench Press / Bankdrukken

Naast het opdrukken is de Bench Press een andere populaire fitness oefening. Bij deze oefening ga je op de bank liggen waarbij je de stang met gewicht laat zakken (tot ongeveer 1 a 2 centimeter boven je boos). Vervolgens duw je de stang omhoog (uitdrukken) en dit herhaal je 10 tot 12 keer, het moet elke keer maximaal qua uithoudingsvermogen

Incline Dumbbell Fly

Met deze fitness oefening ga je op een schuine bank (45-60 graden). Gebruik 2 dumbbells met het gewicht die voor jou werkbaar is. Strek vervolgens je armen en laat deze vervolgens zakken tot ongeveer borst hoogte, je ellebogen moeten licht gebogen blijven. Breng de dumbbells weer omhoog en herhaal dit.

Incline Dumbbell Chest Press

Deze oefening lijkt op die van hiervoor, echcter lig je nu bijna "plat" op je rug. Hierbij is de oefening nagenoeg hetzelfde.

Dumbbell pull-over

Blijf in dezelfde lighouding. Gebruik 1 dumbbel en leg deze achter e hoofd neer als je ligt. Breng de dumbbell vanuit achter je hoofd langzaam omhoog tot boven je borst. Hou deze positie een of twee seconde vast en breng de dumbell weer achter je hoofd. Herhaal dit 10 tot 12 keer en haal hierbij ook het maximale eruit.

Reageer op dit bericht